Nieuws /

Heel Zaanstad in actie bij Dam tot Dam Weekend

Voor het Dam tot Dam Weekend is Stichting Marketing Zaanstreek met organisator Le Champion een samenwerking aangegaan om het Zaanse karakter bij dit sportieve volksfeest te versterken. Directeur Lex Kruijver van Marketing Zaanstreek tekende een sponsorovereenkomst met directeur Jacques Loomans van Le Champion voor de viering van dit 33e Dam tot Dam Weekend. Onder de noemer ‘Ontdek de Zaanstreek’ zet Stichting Marketing Zaanstreek zich samen met gemeente en partners in voor het versterken van de Zaanstreek als aantrekkelijke plek om te wonen, te bezoeken of een bedrijf te vestigen. Bezoekers en deelnemers aan het Dam tot Dam Weekend maken kennis met het bruisende Stadshart en het rijke industriële erfgoed langs de Zaan en op het Hembrugterrein.

Er zullen meer Zaanse bedrijven en instellingen dan ooit een rol spelen tijdens het Dam tot Dam Weekend. Onder andere bij de Mini Dam tot Damloop, het grootste sportieve evenement voor kinderen in samenwerking met bedrijven, scholen, regionale sportverenigingen en het Sportbedrijf Zaanstad. Op het monumentale Hembrugterrein worden vooraf acht trainingen verzorgd door Run2Day. Dit jaar zal ook de Grote Zaanse Prijs worden uitgereikt; een origineel kunstwerk van een Zaanse kunstenaar. “De Zaanstreek rolt de groene loper uit voor alle sportievelingen en bezoekers – samen met Le Champion maken we er een groot feest van”, aldus Lex Kruijver, directeur Marketing Zaanstreek.

Dam tot Dam Weekend
Het Dam tot Dam Weekend vindt dit jaar plaats op zaterdag 16 en zondag 17 september, waarbij heel Zaanstad in actie komt. Het weekend begint op zaterdag met de Dam tot Dam Wandeltocht. Deelnemers aan de 20, 27 en 42 km gaan voor het Paleis op de Dam in Amsterdam van start. De 5 en 10 km beginnen in het Dam tot Dam Park in Zaandam en zijn zeer geschikt voor gezinnen of senioren. In de avond vindt vervolgens de Damloop by night plaats, een 5 Engelse Mijl loopt door de verlichte straten van Zaandam. Wheelers (rolstoelatleten) kunnen dit jaar voor het eerst ook meedoen aan dit evenement. Een dag later komen fietsliefhebbers in actie tijdens de Dam tot Dam FietsClassic en staat de traditionele Dam tot Damloop van Amsterdam naar Zaandam op het programma. Het gezamenlijke doel is om zo veel mogelijk verschillende leeftijden en doelgroepen op een verantwoorde wijze mee te laten doen aan het grootste sportieve weekend van Nederland, met in totaal 87.000 deelnemers en 150.000 bezoekers.

Over Marketing Zaanstreek
Marketing Zaanstreek werkt continu – samen met gemeente en partners in de stad – aan een positiever imago voor de Zaanstreek, vooral in de Metropoolregio Amsterdam. Dat doet Marketing Zaanstreek door het verbeteren van de reputatie van de Zaanstreek als aantrekkelijke plek om te wonen, te bezoeken of een bedrijf te vestigen. Daarnaast verleidt ze mensen om in de Zaanstreek te komen wonen of de Zaanstreek te bezoeken. Hierbij kiest Marketing Zaanstreek voor een strategische marketingaanpak die tot doel heeft dat bewoners trots zijn op Zaanstad, dat nieuwe bewoners voor Zaanstad kiezen op basis van de kwaliteit van de stad en dat meer individuele bezoekers het totaalaanbod van Zaanstad kennen en er gebruik van maken. Zaanstad staat in 2028 in de regio en daarbuiten bekend als een van de aantrekkelijkste gemeenten in de Metropool Amsterdam om te wonen en te bezoeken. Als kernkwaliteiten etaleert Marketing Zaanstreek rivier de Zaan, het Zaans groen, het industrieel Zaans erfgoed en de nabijheid van Amsterdam.

Voor Marketing Zaanstreek is het Dam tot Dam Weekend het grootste beeldbepalende evenement van de Zaanstreek wat voor iedereen toegankelijk is en een uitstekend moment is om kennis te maken met het authentieke karakter van de stad.

Kijk voor meer informatie over de Dam tot Dam evenementen op www.damloop.nl.

Mis niets en ontvang het laatste fietsnieuws

Schrijf je in voor de nieuwsbrief